CURS EXCEL INCEPĂTOR-MEDIU
Cursul de Excel nivel începător-mediu in-house este susținut de Ramona Stan – Microsoft Certified Trainer, cu experiență de peste 10 ani în training și consultanță corporate (vezi recomandări pe pagina profesională a Trainerului).
Organizăm cursul de Excel începător-mediu in-house la sediul acestora sau online și se adresează unor categorii diverse de angajati, fiind adaptat necesităților de învățare și nivelului de pregătire a cursanților (nivel incepator, nivel mediu, nivel mediu-avansat, nivel avansat-expert).
Dacă sunteți în căutarea unui curs de Excel open, dați click aici pentru a vedea oferta noastră de cursuri Excel online.
Furnizăm cursul de Excel oriunde în țară și pentru toate versiunile de Microsoft Office Excel (2003, 2007, 2010, 2013, 2016, Office 365), în baza unei programe personalizate (număr de ore, subiecte prezentate, limbă utilizare).
Ce înseamnă personalizare a trainingului?
NU FACEM TRAINING INDUSTRIAL! Dacă sunteți în căutarea unui furnizor care să vă învețe angajații să lucreze în Excel după două zile de curs a câte 8 ore pe zi, atunci nu suntem furnizorul potrivit pentru organizația dumneavoastră.
Predarea se face în baza unei programe de 16-20 de ore/ grupă și pentru sesiuni zilnice de training de două până la maxim 5 ore/grupă/zi.
NU NE PLACE SĂ VORBIM CA TELEVIZORUL! Trainerul adaptează fișierele de lucru și complexitatea exercițiilor în funcție de: rezultatele evaluării inițiale, ritm învățare, cerințe speciale din partea cursanților.
NU FACEM CONCURS! Trainerul adaptează ritmul zilnic de predare, astfel încât cei care știu deja mai multe sau învață mai repede să nu se plictisească, iar cei care au nevoie de ajutorul trainerului să știe că se pot baza pe acesta pentru a rezolva cerințele exercițiilor.
NU NE PLACE COPY-PASTE! Trainerul nu lucrează, ca regulă, cu videoproiectorul, fiecare cursant are ocazia să înțeleagă și să aplice sub indrumarea Trainerului noile cunoștințe.
DAR
NE PLAC ÎNTREBĂRILE! Regula Trainerului este: “După primele 5 ore de training, aveți voie să mă întrebați orice despre Excel. Și dacă răspunsul la întrebare e interesant pentru toată lumea, îl transformăm în exercițiu”.
NE PLACE SĂ NE MAI AUZIM DUPĂ TRAINING! Regula Trainerului este: “Ați încercat, ați întrebat, nu a ieșit și arde, rămân întotdeauna la un e-mail/telefon distanță și abia aștept să îmi dați o idee nouă pentru următorul training”.
NE PLACE LUCRUL ÎN ECHIPĂ! Trainerul nu se supără niciodată să își găsească “ajutoare” la training, pentru că știe că vă veți putea ajuta între voi după ce pleacă el și că nimic nu facilitează procesul de învățare mai bine decât postura celui care explică altora.
Cui se adresează cursul de nivel începător-mediu?
- angajaților care nu au utilizat până acum intensiv programul Excel
- angajaților care trebuie să utilizeze programul Excel la nivel mediu și au nevoie de formalizare și/sau consolidare a cunoștințelor
- angajaților care trebuie să înțeleagă și să fie capabili să utilizeze repetitiv anumite funcționalități ale programului Excel
- angajaților care utilizează frecvent programul Excel și trebuie să fie capabili să efectueze rapid și fără erori operațiuni simple (introducere date, sortări și filtrări, prelucrări sintetice simple – sume, subtotaluri, functii simple)
După finalizarea cursului, participanții vor fi capabili să:
- creeze și prelucreze tabele de dimensiuni variabile
- facă diferența între formatarea datelor și valoarea acestora
- corecteze erori de introducere a datelor
- efectueze operațiuni de formatare (inclusiv formatări condiționate) și prelucrare a informațiilor
- introducă formule de calcul (inclusiv funcții logice)
- populeze câmpuri dintr-un tabel după chei de cautare, utilizând funcții de căutare (vlookup, lookup)
- realizeze rapoarte sintetice simple (pivot table, subtotal)
- formateze pentru imprimare (așezare în pagină, repetare cap de tabel, antet, subsol, logo, numerotare pagini)
- automatizeze unele operațiuni repetitive (colorare celule după o condiție, calcule sintetice, consolidare date din mai multe foi de lucru, corectare erori de introducere)
Materiale de training
- toate fișierele de lucru (exercițiile lucrate în timpul trainingului) cu rezolvări și explicații
- 50 de lecții teoretice, cu printscreen-uri și explicații (în funcție de versiunea predată)
- 40 de tutoriale video pentru versiunea nelocalizată (EN), împreună cu fișierele de lucru aferente
- fișierele de lucru sunt customizate pentru fiecare proiect și pentru fiecare grupă, dacă este cazul, în cadrul aceluiași proiect
Module de training
Lecția 1 – Personalizarea interfeței de lucru (în funcție de versiune)
Interfața Microsoft Office Excel a cunoscut o modificare esențială începând cu versiunea Microsoft Office Excel 2007, prin introducerea conceptului de RibbonX, care modifică modul de apelare a funcționalităților programului.
Din păcate, chiar această îmbunătățire semnificativă a modului de comunicare cu utilizatorul, a făcut să pară mai puțin importante funcționalități care fie ajută utilizatorul să câștige timp (quick access toolbar, utilizarea de shortcut-uri, liste customizate), fie răspund la necesități de prelucrare complexe (filtru avansat, sortare customizată după liste sau după culori).
Subiecte abordate:
- Customizarea meniurilor
- Personalizarea barei rapide de instrumente (Quick Access Toolbar)
- Personalizarea temei si paletei de culori – optiuni si utilitate
- Modalitatea de afișare a meniurilor
- Meniuri statice și meniuri dinamice (tab-uri contextuale)
Lectia 2 – Aranjarea foii de lucru
Pentru o prelucrarea eficientă a informațiilor, dar mai ales pentru lizibilitate, cursanții vor învăța cum să personalizeze foaia de lucru în funcție de necesități, efectuând rapid aceste operații și fără a pierde timp inutil.
Subiecte abordate:
- Aranjarea informațiilor în pagină (aliniere și încadrare text, lipire celule, dimensiuni celulă)
- Setarea dimensiunilor celulelor (potrivire lățime coloane, înălțime rânduri)
- Inserarea și ștergerea celulelor
- Aranjarea foilor de lucru în fișier
- Lucrul cu foi de lucru grupate
- Vizualizarea datelor („inghetarea” de randuri/coloane, impartirea ecranului in mai multe ferestre de lucru)
- Comenzi rapide pentru selectarea datelor și/sau navigarea în foaia de lucru
Lectia 3 – Introducerea și formatarea datelor
De multe ori neglijată și, mai adesea, înțeleasă și aplicată eronat, introducerea corectă a datelor de diferite formate este esențială în prelucrarea ulterioară corectă a informațiilor în Excel.
Participanții vor învăța că există o diferență fundamentală între modul în care trebuie introduse și sunt recunoscute în Excel informațiile și modul în care acestea sunt afișate pe ecran, pentru diferite tipuri de informații: numere, date calendaristice, text.
În plus, vor învăța cum să identifice mai ușor anumite tipuri de informații, modificând formatarea celulelor în funcție de o condiție.
Subiecte abordate:
- Formatarea și introducerea corectă a datelor de tip: numeric, data calendaristica, text
- Crearea și utilizarea stilurilor de celule; utilitate
- Realizarea de formate de afișare
- Formatare condiționată a datelor (după valoare)
Lecția 4 – Copierea datelor și comenzi automate
Ce faci dacă trebuie să desparți în două coloane o coloană care conține nume și prenume? Cum copii în altă foaie de lucru informațiile dintr-o coloană ce conține formule? Cum completez o coloană de 200 de rânduri doar cu zile lucrătoare?
La acestea și alte întrebări va răspunde lecția dedicată copierii și automatizării operației de introducere de date în Microsoft Office Excel.
Subiecte abordate:
- Umplerea automată a celulelor (activarea instrumentului de umplere)
- Generarea unei serii întregi de date (numerice, calendaristice) pornind de la o singură intrare
- Utilizarea noii opțiuni Flash Fill (utilitate și limite de utilizare la nivel mediu)
- Opțiuni de lipire specială a informației (păstrarea rezultatului formulelor, copierea formatului de afișare)
Lecția 5 – Validarea datelor
După principiul “este mai bine să previi decât să combați”, programul Microsoft Office Excel furnizează un instrument puternic de validare ante- și post-factum a datelor introduse, contribuind la minimizarea erorilor de prelucrare.
Știați că Excel afișează doar primele 255 de erori de validare dintr-un tabel?
Subiecte abordate:
- Validarea datelor de tip calendaristic
- Validarea datelor de tip numeric
- Validarea după liste derulante
- Utilizarea instrumentului de validare a datelor pentru identificarea erorilor de introducere dintr-o bază de date existentă
Lecția 6 – Prelucrarea datelor in Excel
Puțină teorie despre baze de date – concepte fundamentale, tipuri de operații, opțiuni de compatibilitate la importul/exportul (d)în alte programe.
Subiecte abordate:
- Combinarea informațiilor din mai multe foi de lucru (hyperlink-uri, consolidare date)
- Preluarea informațiilor dintr-o foaie de lucru în altă foaie de lucru sau în alt fișier
- Sortarea datelor după mai multe criterii de sortare
- Sortarea datelor după culori
- Sortarea datelor după liste personalizate
- Opțiuni de filtrare (noutăți aduse de versiunile cele mai noi ale programului)
Lecția 7 – Reprezentarea grafică a datelor in Excel
O imagine face cât o mie de cuvinte! Într-un grafic poți să subliniezi elementele pozitive și să le “ascunzi” pe cele negative
Veți învăța cum să reprezentați corect diferite tipuri de informații.
Subiecte abordate:
- Cum și de ce să selectez un tip corect de grafic pentru raportul meu?
- Grafice…și grafice interesante (personalizarea graficelor, salvarea și reutilizarea șabloanelor de grafice)
Lecția 8 – Utilizarea funcțiilor in Excel
Fără îndoială că majoritatea cursanților au auzit de temutul VLOOKUP! Oare este atât de dificil de înțeles și aplicat?
Subiecte abordate:
- Sintaxa funcțiilor în Excel – cum „citești” o funcție
- Identificarea tipului necesar de funcție în prelucrarea datelor existente
- Ce înseamnă și la ce folosește „înghețarea” referinței la o celulă
- Tipuri de functii, operatii și functii simple
- Verificarea pas cu pas a formulelor
Lecția 9 – Imprimarea datelor
Setarea pentru imprimare poate fi uneori o mare bătaie de cap, mai ales dacă este nevoie de mai multe tipuri de setări personalizate.
Veți învăța cum să personalizați pregătirea imprimării, prin inserarea de numere de pagină, antet și subsol, repetarea capului de tabel pe fiecare pagină.
Subiecte abordate:
- Setarea paginii și aranjarea datelor pentru imprimare
- Crearea de formate customizate de imprimare – utilitate și limite
Pentru a afla mai multe informații despre costurile și modalitatea de organizare a unui proiect de training customizat (online sau in-house) sau informații generale despre serviciile R&I ETIC SOLUTIONS, vă rugăm să ne contactați, fie direct la 0732 445 132/ marketing@eticsolutions.ro, fie utilizand formularul de contact de mai jos.