Unul dintre momentele cruciale in dezvoltarea unei afaceri este trecerea de la modelul “familial” la cel corporatist. Multe firme cu capital autohton si-au inceput activitatea intr-un singur domeniu, de obicei cel de expertiza al fondatorului companiei (vanzari, servicii, etc.) si cu un numar foarte mic de angajati. In cadrul acestui model «familial» de organizatie, patronul este de cele mai multe ori director economic, executiv, de vanzari si cel care aproba toate deciziile. Managementul informatiilor si al inregistrarilor este oarecum informal, comunicarea facandu-se intre membrii unei echipe ce nu depaseste, de cele mai multe ori, 10-20 de persoane.
Diversificarea activitatii sau exploatarea unor oportunitati de piata pot conduce la o crestere accelerata a companiei, intr-un interval scurt de timp (1-2 ani). Fluxul informational nu mai este direct, deciziile trec prin mai multe nivele de comanda inainte de a fi executate, complexitatea si gradul de specializare al activitatilor sporeste.
Organizatia este pregatita sa evolueze catre un nou model de business, mai apropiat de cel corporatist, caracterizat prin: nivele multiple de comanda, flux complex de informatii, management al documentelor si inregistrarilor, raportare formala.Necesitatea stabilirii unui set de reguli formale, scrise, care sa fie respectate de catre toti angajatii companiei, atat in relatie cu sarcinile in interiorul companiei cat si in relatie cu tertii, determina managementul sa ia in considerare conceperea si implementarea unor instructiuni de lucru si proceduri operationale, pornind de la «abordarea bazata pe proces». Un alt motiv pentru care managementul doreste implementarea unui set de reguli formale este adaptarea la o piata din ce in ce mai competitiva, in care diferentierea fata de concurenta se face prin adoptarea si mentinerea unor standarde inalte si constante de calitate.
Echipa R&I ETIC SOLUTIONS furnizeaza servicii specifice de consultanta, indreptate in directia stabilirii si implementarii unor standarde de lucru, reunite intr-un set de instructiuni si proceduri de lucru adaptate activitatii companiei beneficiare.
Serviciile complementare consultantei in resurse umane furnizate de echipa noastra au venit ca raspuns la cerintele clientilor care, dincolo de fundamentarea unor sarcini si responsabilitati bine definite ale personalului, au simtit nevoia interconectarii acestora in relatia dintre departamente, in vederea stabilirii unui normativ aplicabil in evaluarea performantelor personalului.
Etape de realizare
- Etape preliminare (revizie si/sau realizare organigrama, fise de post)
- Identificare procese
- Realizarea diagramelor flux
- Analiza intra si interdepartamentala
- Redactare documentatie
- Redactare anexe (tabele, baze de date, formulare)
- Revizuire documentatie
- Suport implementare