LECȚIA 1. STABILIREA LOCULUI ÎN COMPANIE
Locul în organigramă și rolul Asistentului Manager
Prima zi de lucru în companie. Șef nou. Obișnuințe vechi?
Codul vestimentar în companie
Comunicarea internă și tehnici specifice de comunicare
Bariere în comunicare și metode de depășire
LECTIA 2. MANAGEMENTUL TIMPULUI
Noțiuni fundamentale despre managementul timpului
Organizarea agendei șefului nu înseamnă dezorganizarea propriei agende
Agenda telefonică și agenda de întâlniri
Stabilirea priorităților zilnice și a activităților cu caracter repetitiv
Urmărirea îndeplinirii obiectivelor
LECTIA 3. RELAȚII PUBLICE ȘI COMUNICARE
Comunicare externă. Reprezentarea și imaginea firmei
Reguli de comunicare verbală (telefon, întâlniri)
Reguli de comunicare nonverbală (ținută, vestimentație, mimică, gesturi)
Reguli de comunicare scrisă (minuta de ședință, memo intern, corespondență în Outlook/LotusNotes)
Organizarea de întâlniri și conferințe, primirea partenerilor de afaceri
Comunicare de criză
LECTIA 4. MANAGEMENTUL INFORMAȚIILOR
Gestionarea și securitatea informațiilor (fișiere, back-up)
Utilizarea postei electronice (e-mail) și a serviciilor de rețea
Birotica și folosirea aparaturii și tehnicii specializate
Confidențialitate și bune practici în afaceri (corespondența scrisă, comunicare)
www…prieten sau dușman? Găsirea și verificarea acurateții informațiilor pe Internet
LECTIA 5. CORESPONDENȚA DE AFACERI
Principii fundamentale în corespondența de afaceri
Diferențe de formă și conținut în funcție de mijloacele de editare și transmitere a corespondenței.
Tipuri de scrisori de afaceri. Prezentare comparativă (formă, conținut)
Redactare cu ajutorul editoarelor de texte (Word)
LECTIA 6. REGULI SPECIFICE DE CORESPONDENȚĂ ÎN AFACERI
Câteva reguli de corespondență scrisă în limba română
Câteva reguli de corespondență scrisă în limba engleză
LECTIA 7. “ASISTENTUL” ASISTENTULUI MANAGER – COMPUTERUL
Raportare profesionistă și calcul tabelar în Excel
Realizarea de prezentări în Power Point
Cum și de ce să redactezi un raport complex în Word
LECTIA 8. MANAGEMENT COMERCIAL
Faze ale contractării. Tehnici și tactici de negociere
Relația cu parteneri internaționali. Diferențe culturale
Conținut și etape în derularea contractelor comerciale
Evaluarea furnizorilor și noțiuni de bază financiar-contabile
LECTIA 9. MANAGEMENTUL CALITĂȚII
Abordarea bazată pe proces. Identificarea fluxurilor și proceselor din companie
Implementarea și monitorizarea de proceduri operationale și instrucțiuni de lucru