Personalizarea interfetei de lucru
- Customizarea meniurilor
- Realizarea de liste personalizate
- Personalizarea barei rapide de instrumente (Quick Access Toolbar)
- Personalizarea temei si paletei de culori
- Realizarea de stiluri personalizate de font-uri
Formatarea celulelor
- Comenzi rapide pentru selectarea datelor in vederea formatarii
- Inserarea de randuri si coloane intr-o foaie de lucru
- Potrivirea latimii si inaltimii celulelor (optiuni de potrivire automata)
- Aranjarea informatiilor in pagina (aliniere text, lipire celule, incadrare text, borduri)
- Formatarea ca numar, data calendaristica, text
- Modificarea sau stergerea formatului unui grup intreg de celule
- Transformarea unui text format din cifre in numar
- Formatare speciala (afisarea numerelor negative, format de afisare a datelor calendaristice, realizarea de „unitati de masura”, formatare ascunsa)
- Formatarea conditionata a datelor (formatarea in functie de valoarea celulei, formatarea dupa o formula, formatarea tuturor celulelor in functie de valorile lor comparate cu o norma)
- Vizualizarea datelor („inghetarea” de randuri/coloane, impartirea ecranului in mai multe ferestre de lucru)
- Formatarea datelor ca tabel (optiuni de formatare, sintetizare)
Imprimarea datelor
- Setarea dimensiunilor paginii (margini, marime pagina, orientare, imagine de fundal)
- Realizarea si personalizarea antetului si subsolului (Header & Footer)
- Aranjarea datelor pentru imprimare (setarea zonei de imprimat, inserarea sau modificarea sfarsiturilor de pagina, reluarea etichetelor de randuri/coloane pe fiecare pagina, inserarea automata a numarulu paginii curente)
- Crearea de formate customizate de imprimare
Copierea si modificarea informatiilor in Excel
- Combinarea informatiilor din mai multe foi de lucru (hyperlink-uri, sintaxa, formule simple)
- Ce inseamna copiere speciala a informatiei dintr-o celula in alta?
- Copierea anumitor informatii dintr-o celula in alta celula (validari, formule, rezultat formule, formatari, comentarii)
- Utilizarea informatiilor din mai multe foi de lucru
- Transpunerea randurilor si coloanelor unui tabel
- Protejarea datelor (utilitate, modalitate de realizare, nivele de protectie)
Introducerea datelor in Excel
- Utilizarea de reguli de validare
- Validarea datelor dupa o lista definita de utilizator
- Crearea de nume si liste cu nume definite de utilizator
- Validarea datelor dupa criterii complexe (formule)
- Utilizarea optiunilor de cautare speciala pentru completarea datelor dintr-un tabel (Go To -> Special)
- Importul si exportul de date d(in) alte programe de calcul tabelar sau editoare de texte
- Impartirea unei coloane de informatii pe mai multe coloane (optiunea Text to Columns)
Comenzi automate
- Umplerea automata a celulelor (Autofill)
- Potrivirea automata a textului intr-o foaie de lucru
- Umplerea unei coloane dupa o serie de date (numerice, calendaristice, zile lucratoare)
Reprezentarea grafica a datelor in Excel
- Cum si de ce sa selectez un “tip corect” de grafic pentru raportul meu?
- Grafice…si grafice interesante (personalizarea graficelor)
- Grafice de tip radial, XY si pe doua axe (analiza grafica complexa)
- Salvarea si utilizarea sabloanelor (modelelor) de grafice
Utilizarea si prelucrarea imaginilor in Excel
- Crearea si prelucrarea diagramelor de tip SmartArt/ClipArt (modificarea layout-ului, introducerea de noi nivele, utilizarea imaginilor de fundal)
- Utilizarea imaginilor de tip forme geometrice
- Inserarea si prelucrarea imaginilor (pozelor) in Excel
Prelucrarea datelor in Excel
- Putina teorie despre baze de date
- Eliminarea inregistrarilor duble
- Sortarea datelor dupa mai multe criterii
- Sortarea datelor dupa liste personalizate sau culori
- Filtrarea datelor dupa mai multe criterii
- Optiuni de filtrare a datelor calendaristice, de tip numeric si de tip text
- Filtru avansat dupa criterii definite de utilizator
- Analize de tip „ce-ar fi daca” (goal seak, scenario manager)
Sinteza datelor in Excel
- Unificarea informatiilor din mai multe foi de lucru (consolidarea datelor)
- Sa folosesc sau nu subtotaluri? Afla cand sa utilizezi optiunea Subtotals si mai ales, cand NU
- Functia SUBTOTAL() – afisarea rapida a unor valori sintetice dintr-o baza de date
Utilizarea functiilor in Excel
- Sintaxa functiilor in Excel – cum „citesti” o functie si cum analizezi, pas cu pas, modalitatea de calculare a rezultatului unei formule
- Ce inseamna si la ce foloseste „inghetarea” referintei la o celula
- Utilizarea functiilor salveaza timp (tipuri de functii, operatii si functii simple)
- Cum utilizam functiile de tip Date & Time (TODAY, WEEKDAY, DATE, DAY, MONTH, YEAR)
- Cum te poti descurca fara Look up & Reference?! Functiile VLOOKUP si LOOKUP
- Optiuni de utilizare ale functiilor de tip Text (LEFT, RIGHT, MID, SUBSTITUTE, REPLACE, FIND, TRIM, VALUE, TEXT)
- Logic ….sau NU (utilizarea functiilor logice) – IF, OR, AND
- Construirea de rapoarte complexe utilizand validari si functii de tip Database (DSUM, DMAX, DMIN, DGET, DAVERAGE)
- Functii de prelucrare sintetica a informatiilor (SUBTOTAL, SUMIF, SUMIFS, COUNTIF, COUNTIFS)
- Functii de tip informational (ROW, COLUMN, TYPE)
- Realizarea si utilizarea functiilor definite de utilizator
- Combinarea functiilor in formule complexe
Crearea si modificarea rapoartelor sintetice de tip Pivot Table
- Cum realizam un raport complex utilizand Pivot Table
- Formatarea si actualizarea rapoartelor de tip Pivot Table
- Optiuni de sintetizare a informatiilor (totaluri, totaluri cumulate, indici de modificare procentuala, procent din total)
- Utilizarea functiei GETPIVOTDATA pentru extragerea de informatii dintr-un raport de tip Pivot Table
- Pivot Charts versus Charts