CURS EXCEL NIVEL ÎNCEPĂTOR-MEDIU | ONLINE | EVALUARE INIȚIALĂ | FIȘIERE DE TRAINING CUSTOMIZATE
16 ORE CURS INTENSIV EXCEL | Evaluare inițială gratuită | Fișiere de training customizate | Orar de weekend.
Înscrie-te direct pe site, trimite un mail (ramona.stan@eticsolutions.ro) sau dă un telefon (0732 445 132) și vom căuta împreună cea mai bună soluție pentru dezvoltarea ta profesională!
Cursurile de Excel customizate organizate in regim open, se derulează in format LIVE WEBMINAR, pe platforma Microsoft Teamsși sunt susținute de un Microsoft Certified Trainer cu experiență de peste 15 ani în training și consultanță corporate (vezi aici recomandări).
Ce înseamnă personalizare a trainingului?
CURS EXCEL ONLINE sau CURS EXCEL LA CLASĂ? Modalitatea noastră de abordare nu s-a schimbat și "sala de training" a rămas aceeași.
NU FACEM TRAINING INDUSTRIAL! Cursurile de Excel online de 15 ore sunt organizate cu grupe mici (maxim 8 participanți), iar orarul de weekend este împărțit în sesiuni de câte 4 ore pe zi, în două weekend-uri consecutive.
DAR
NE PLAC ÎNTREBĂRILE, CHIAR DACĂ ÎN ONLINE VEȚI ÎNVĂȚA SĂ VI SE MAI TAIE MICROFONUL CÂND VORBIȚI CÂT PENTRU TOATĂ GRUPA! Regula Trainerului este: "După primele 5 ore de training, aveți voie să mă întrebați orice despre Excel. Și dacă aflarea răspunsului este interesantă profesional pentru toți, o transformăm în exercițiu".Ce veți învăța:
Lecția 1 - Personalizarea interfeței de lucru (în funcție de versiune)
Interfața Microsoft Office Excel a cunoscut o modificare esențială începând cu versiunea Microsoft Office Excel 2007, prin introducerea conceptului de RibbonX, care modifică modul de apelare a funcționalităților programului.
Din păcate, chiar această îmbunătățire semnificativă a modului de comunicare cu utilizatorul, a făcut să pară mai puțin importante funcționalități care fie ajută utilizatorul să câștige timp (quick access toolbar, utilizarea de shortcut-uri, liste customizate), fie răspund la necesități de prelucrare complexe (filtru avansat, sortare customizată după liste sau după culori).
Subiecte abordate:
- Customizarea meniurilor
- Personalizarea barei rapide de instrumente (Quick Access Toolbar)
- Personalizarea temei si paletei de culori - optiuni si utilitate
- Modalitatea de afișare a meniurilor
- Meniuri statice și meniuri dinamice (tab-uri contextuale)
Lectia 2 - Aranjarea foii de lucru
Pentru o prelucrarea eficientă a informațiilor, dar mai ales pentru lizibilitate, cursanții vor învăța cum să personalizeze foaia de lucru în funcție de necesități, efectuând rapid aceste operații și fără a pierde timp inutil.
Subiecte abordate:
- Aranjarea informațiilor în pagină (aliniere și încadrare text, lipire celule, dimensiuni celulă)
- Setarea dimensiunilor celulelor (potrivire lățime coloane, înălțime rânduri)
- Inserarea și ștergerea celulelor
- Aranjarea foilor de lucru în fișier
- Lucrul cu foi de lucru grupate
- Vizualizarea datelor („inghetarea” de randuri/coloane, impartirea ecranului in mai multe ferestre de lucru)
- Comenzi rapide pentru selectarea datelor și/sau navigarea în foaia de lucru
Lectia 3 - Introducerea și formatarea datelor
De multe ori neglijată și, mai adesea, înțeleasă și aplicată eronat, introducerea corectă a datelor de diferite formate este esențială în prelucrarea ulterioară corectă a informațiilor în Excel.
Participanții vor învăța că există o diferență fundamentală între modul în care trebuie introduse și sunt recunoscute în Excel informațiile și modul în care acestea sunt afișate pe ecran, pentru diferite tipuri de informații: numere, date calendaristice, text.
În plus, vor învăța cum să identifice mai ușor anumite tipuri de informații, modificând formatarea celulelor în funcție de o condiție.
Subiecte abordate:
- Formatarea și introducerea corectă a datelor de tip: numeric, data calendaristica, text
- Crearea și utilizarea stilurilor de celule; utilitate
- Realizarea de formate de afișare
- Formatare condiționată a datelor (după valoare)
Lecția 4 - Copierea datelor și comenzi automate
Ce faci dacă trebuie să desparți în două coloane o coloană care conține nume și prenume? Cum copii în altă foaie de lucru informațiile dintr-o coloană ce conține formule? Cum completez o coloană de 200 de rânduri doar cu zile lucrătoare?
La acestea și alte întrebări va răspunde lecția dedicată copierii și automatizării operației de introducere de date în Microsoft Office Excel.
Subiecte abordate:
- Umplerea automată a celulelor (activarea instrumentului de umplere)
- Generarea unei serii întregi de date (numerice, calendaristice) pornind de la o singură intrare
- Utilizarea noii opțiuni Flash Fill (utilitate și limite de utilizare la nivel mediu)
- Opțiuni de lipire specială a informației (păstrarea rezultatului formulelor, copierea formatului de afișare)
Lecția 5 - Validarea datelor
După principiul "este mai bine să previi decât să combați", programul Microsoft Office Excel furnizează un instrument puternic de validare ante- și post-factum a datelor introduse, contribuind la minimizarea erorilor de prelucrare.
Știați că Excel afișează doar primele 255 de erori de validare dintr-un tabel?
Subiecte abordate:
- Validarea datelor de tip calendaristic
- Validarea datelor de tip numeric
- Validarea după liste derulante
- Utilizarea instrumentului de validare a datelor pentru identificarea erorilor de introducere dintr-o bază de date existentă
Lecția 6 - Prelucrarea datelor in Excel
Puțină teorie despre baze de date - concepte fundamentale, tipuri de operații, opțiuni de compatibilitate la importul/exportul (d)în alte programe.
Subiecte abordate:
- Combinarea informațiilor din mai multe foi de lucru (hyperlink-uri, consolidare date)
- Preluarea informațiilor dintr-o foaie de lucru în altă foaie de lucru sau în alt fișier
- Sortarea datelor după mai multe criterii de sortare
- Sortarea datelor după culori
- Sortarea datelor după liste personalizate
- Opțiuni de filtrare (noutăți aduse de versiunile cele mai noi ale programului)
Lecția 7 - Reprezentarea grafică a datelor in Excel
O imagine face cât o mie de cuvinte! Într-un grafic poți să subliniezi elementele pozitive și să le "ascunzi" pe cele negative
Veți învăța cum să reprezentați corect diferite tipuri de informații.
Subiecte abordate:
- Cum și de ce să selectez un tip corect de grafic pentru raportul meu?
- Grafice…și grafice interesante (personalizarea graficelor, salvarea și reutilizarea șabloanelor de grafice)
Lecția 8 - Utilizarea funcțiilor in Excel
Fără îndoială că majoritatea cursanților au auzit de temutul VLOOKUP! Oare este atât de dificil de înțeles și aplicat?
Subiecte abordate:
- Sintaxa funcțiilor în Excel - cum „citești” o funcție
- Identificarea tipului necesar de funcție în prelucrarea datelor existente
- Ce înseamnă și la ce folosește „înghețarea” referinței la o celulă
- Tipuri de functii, operatii și functii simple
- Verificarea pas cu pas a formulelor
Lecția 9 - Imprimarea datelor
Setarea pentru imprimare poate fi uneori o mare bătaie de cap, mai ales dacă este nevoie de mai multe tipuri de setări personalizate.
Veți învăța cum să personalizați pregătirea imprimării, prin inserarea de numere de pagină, antet și subsol, repetarea capului de tabel pe fiecare pagină.
Subiecte abordate:
- Setarea paginii și aranjarea datelor pentru imprimare
- Crearea de formate customizate de imprimare - utilitate și limite
Cursul de nivel începător-mediu vi se potrivește dacă:
- nu ați utilizat până acum intensiv programul Excel
- trebuie să utilizați programul Excel la nivel mediu și aveți nevoie de formalizare și/sau consolidare a cunoștințelor
- trebuie să înțelegeți și să puteți utiliza autonom anumite funcționalități ale programului Excel
- utilizați frecvent programul Excel și trebuie să puteți efectua rapid și fără erori operațiuni simple (introducere date, sortări și filtrări, prelucrări sintetice simple - sume, subtotaluri, functii simple)
După finalizarea cursului, veți reuși să:
- construiți și prelucrați tabele de dimensiuni variabile
- faceți diferența între formatarea datelor și valoarea acestora
- corectați erori de introducere a datelor
- realizați operațiuni de formatare (inclusiv formatări condiționate) și prelucrare a informațiilor
- introduceți formule de calcul (inclusiv funcții logice)
- populați câmpuri dintr-un tabel după chei de cautare, utilizând funcții de căutare (vlookup, lookup)
- realizați rapoarte sintetice simple (pivot table, subtotal)
- formatați pentru imprimare (așezare în pagină, repetare cap de tabel, antet, subsol, logo, numerotare pagini)
- automatizați unele operațiuni repetitive (colorare celule după o condiție, calcule sintetice, consolidare date din mai multe foi de lucru, corectare erori de introducere)
Materiale de training
- toate fișierele de lucru (exercițiile lucrate în timpul trainingului) cu rezolvări și explicații
- 50 de tutoriale video pentru versiunea nelocalizată (EN), împreună cu fișierele de lucru aferente (5 ore de material video)
- fișierele de lucru sunt customizate pentru fiecare grupă de curs